4.1 Aankomst op koh phi phi

26 september 2016

De boottocht duurde wel eventjes maar dat was niet zo erg. Behalve dat ik even op mijn telefoon bezig was en ik een beetje zeeziek werd. Het was wel een goede boot maar de golven namen hem wel aardig mee. Nadat ik aan kwam op phi phi zag je dat dit eiland erg ingesteld is op toerisme. Als je aankomt wordt je doodgegooid met bordjes en geschreeuw. Eindelijk die storm uitgevlucht. Spraken twee jongens mij aan dat ik mooi haar had. Na een leuk gesprekje en een gratis kaart. Stelde ze mij voor aan een vriendin van hun. Die netjes achter haar balie van haar boekingskantoor stond. Hee dacht ik dit was niet de bedoeling. Dus ik zei dat het aanbod om een hostel of iets voor mij te boeken aardig was maar dat ik zelf eerst ging rondkijken. En inderdaad voor 50 bath minder zit ik nu in het hostel waar ik op had gehoopt. Hij had namelijk erg goede recensies. Er zitten allemaal aardige mensen op mijn kamer grotendeels vrouwen. De eigenaar is echt een top vent en doet alles voor iedereen. Hij zegt niet dat wij zijn costumers zijn maar zijn vrienden. Ook al klinkt dat creepie, hij is echt heel gezellig.

Ik ben vandaag ook al naar het uitkijkpunt gelopen. Ik deed dit tussen 12 en 1 uur wat uiteindelijk niet de beste tijd was om te gaan door de warmte. Maar met mijn flesje water in mijn hand beklom ik de trappen. Bij het eerste punt moest ik 30 bath betalen. Dat deed ik en ik ging verder ik keek om me heen en het uitzicht was mooi, maar zo'n klim vond ik het ook weer niet. Uiteindelijk zag ik een bordje met viewpoint 2. Hup daar dan maar heen. Ja dit was een behoorlijk stijlen weg omhoog. En met de warme zo'n echt wel slopend. Daar aangekomen was het uitzicht nog mooier en ik dacht; ik heb dit toch maar mooi gedaan. Na van het uitzicht genoten te hebben en wat foto's genomen te hebben. Klom ik weer ietsje naar benede. Hee een bordje met viewpoint 3. Er was dus nog een punt. Ik ging er vastberaden heen en er was niemand die meer voor mij liep. 2 andere mensen twijfelde maar volgde mijn besluit. We kwamen aan op een kruispunt met onverharde paden. En geen bewegwijzering bordjes na wat overleg met de andere 2 mensen hebben we een weg gekozen en gingen we met zijn 3en verder. Ah dit maakte de weg zo zwaar. Dit waren stijlen hellingen en brokkelpaadjes. Maar het was het waard wat was het uitzicht mooi boven!

Ik zit nu lekker even in mijn hostel. Heb net heerlijk gedouched en ben even aan het uitrusten. Morgen ga ik het strand even bekijken en lekker zwemmen. Net een flesje water van de eigenaar gekregen en met een van mijn kamer genoten gekletst.

Ik ben hier alleen maar toch ook niet. Het voelt fijn om zo veel nieuwe mensen te leren kennen. Vanavond ben ik uitgenodigd door een groep van mijn kamer genoten om opzoek te gaan naar een leuke bar. Ik ben wel moe maar ik ga het zien.