3.5 Eten zonder pit

24 september 2016

Vannochtend zijn we naar de zee gegaan en daar was het plan om een bakje koffie en thee te drinken. Toch door het warme weer voor een smoothie gekozen wat we beter niet hadden kunnen doen. Het was net veelste zoete limonade helaas. Toch van het uitzicht genoten. Daarna zijn we wezen lunchen in een restaurant van een vriendin van tante. Het was een super mooie locatie langs een riviertje, en we hebben lekker gegeten.

Het eten in een restaurant blijft voor mij een dingetje ivm mijn paniekaanvallen. Maar het gaat al beter ik probeer afleiding te zoeken en niet te veel na te denken.

Wat grappig is dat als ik op de scooter om mij heen kijk, bijna iedereen naar je lacht. Iedereen is heel vriendelijk en probeert het je naar je zin te maken. In het restaurant ook mijn boot ticket voor maandag kunnen regelen. Maandag ga ik naar het eiland wat koh phi phi heet. Het schijnt er super mooi te zijn en dit wordt de eerste keer dat ik in een hostel ga slapen. Ik heb er heel veel zin in om er alleen op uit te trekken en voel me al vrij op me gemak hier. Het is fijn dat ik even de week had om de cultuur af te kunnen tasten en te acclimatiseren.

We hebben vanavond op de markt gegeten. Waar ik als eerste soort van mini octopus op een stokie probeerde. Dit was heel erg taai en niet zo lekker. De broodjes bapou zijn wel heel erg lekker hier! Ook heb ik een soort van Garnalen koekie gegeten. Het smaakte een beetje naar gefrituurde garnalen en was wel lekker maar zat niet heel veel smaak aan. Ook hadden we sushi gehaald, die was lekker maar toen zat ik al wel vol. Als toetje had ik een pudding broodje die was top. Tot zo ver dingetjes geproefd. Op de terugweg zijn we helemaal nat geregend zelfs de poncho's hielden de regen niet tegen. Maar het was een verfrissend buitje want het was de hele dag al erg warm.