5.1 Volg mijn gevoel

28 september 2016 - Tambon Sala Dan, Thailand

Op de boot had ik een taxi besteld voor naar mijn hostel die ik in gedachte had. Toen we daar voorbij reden was de deur dicht. Dus de taxi chauffeur zei dat hij dicht was. Hij zei dat hij nog wel een bungalow wist. Ik wist niet of ik dat wel wilde. Ik merkte namelijk dat het erg prettig was om nieuwe mensen te ontmoeten in het hostel.

Maar als onwetende toerist liet ik me naar de bungalows begeleiden. De taxi chauffeur showde mij de bungalow en ik ging akkoord. Achteraf super stom allemaal.
Want eenmaal ingechecked kreeg ik er een beetje een naar gevoel bij. Ik liep naar mijn bungalow en de deur kreeg ik niet op slot. Ook de airco deed het niet. Dus ik ging terug. De baas zat op dat moment ook bij de receptie. Hij was echt een creep! Ik vertelde van de gebreken en hij zei dat ik geen kamer had met airco. En was nogal chagerijnig.

Het nare gevoel werd nog erger door deze conversatie en ik besloot weg te gaan en wat anders te zoeken. Dit zou het niet worden voor mij. Ik kwam bij de receptie en zij dat ik weg wilde en mijn geld terug. Toen beweerde de eigenaar dat dit niet kon. Ik kon niet annuleren. Ik keek vreemd en vroeg what do you mean. Nee annuleren kon niet. Ik zei dat ik niets gebruikt had in de kamer en er maar een half uur nog geen eens was geweest. Er was geen sprake van. Nee dit waren geen aardige mensen. Ik zei dat ze 100 bath van de 400 konden houden maar ik wilde echt weg. Zij maakte er 200 van (omgerekend 5 euro) dus dat deed ik maar. Het kon mij niet meer zoveel schelen ook. Uiteindelijk nog 10 minuten gewacht om de 200 bath.

Ik besloot om terug te lopen naar de weg waar het hostel was wat ik voor ogen had. Uiteindelijk was het langer lopen dan gedacht. Ik kwam bij een ander hostel en vroeg voor een plek. De deur was dicht en de man ervoor belde de eigenaar en die zou er over 20 minuten zijn. Ik besloot nog wat door te lopen. En wat bleek. De deur was open van het hostel wat ik voor ogen had. Na een nare ervaring en 1.5 uur lopen zit ik nu in een super mooi deluxe hostel voor 230 bath. Ik vertelde de eigenaresse mijn verhaal en ze vond het bizar. En zei daarop: i'll take care of you! Ja ik voel me weer comfortabel en op me gemak en ga nu lekker slapen.