5.3 Spanning, fun en super relaxed

30 september 2016 - Ko Lanta, Thailand

Vannochtend was het vroeg opstaan geblazen. Ik zou een 4 eilanden trip gaan doen. Ik werd opgehaald door een taxi. Ik vond het wel spannend. We gingen met een speedboot vol met Chinezen. Ik had een mooi plekje gevonden voor in de boot. 4 andere Chinezen dachten hier hetzelfde over. Tegenover mij 2 Chinezen met een opblaas donut (ja zo een die jij ook heb Bloeme) en naast mij zonder opblaas dingen. Tenminste dat dacht ik.

Eerst kwamen we langs allemaal mangrove bossen. Wat heel cool was. Het water was vlak en we gingen behoorlijk hard. We kwamen aan op het eerste eiland. Dit vond ik niet zo'n mooi eiland. Er lag veel afval op het strand en ik dacht: zijn dit de eilanden waar we heen gaan. Naast al het afval liep het nu ook nog eens vol met Chinezen. Niet dat ik iets tegen Chinezen heb, maar hun manier van de toerist uit hangen is gewoon niet echt mijn ding. Dit bleek nog meer in de boot.

We gingen verder en de 2 Chinezen waarvan ik dacht dat ze geen opblaasbaar spul bij zich hadden, toverde een 2 persoons intexluchtbed uit hun rugzak. Inclusief elektrische pomp op accu. Die ging meneer dan ook even oppompen terwijl we aan het varen waren, met veel wind en golven. Gewoon een beetje onhandig aangezien de ruimte waar we zaten ook niet zo groot was. Opgepompt en wel zetten meneer het luchtbed in het gangpad waar de deur van de wc zat. Zo kon het bootpersoneel iedere keer vragen of hij hem even aan de kant kon doen.

Nou het luchtbed was geïnstalleerd en we vaardigheden hard met hele hogen golven. Het was soms een beetje eng maar vooral super gaaf. Ik kon niet echt weg waaien uit de boot aangezien de luchtbedChinees met elke golf verder op mijn schoot kwam zitten.

We kwamen aan bij een enorme rotswand. En de boot werd stilgelegd. We zouden een grot in zwemmen wat super tof was. Ik sprong als een van de eerste het water in, voordat het water bezaaid was met oranje zwemvesten, die de Chinezen allemaal aan trokken. Het was bizar om in te zwemmen. Het werd een beetje donker en in het midden van de grot was een klein strandje.

Na de duik zat ik weer in de boot en wat had ik een mazzel. Alle vier de Chinezen hadden besloten dat het fijner was om op het achterdek te zitten. Ik had het voordek voor mij alleen. Ik vond het geweldig! Ja het sneller varen en de golven waren mij bekend en wat had ik ze gemist. De wind blies alle gedachtes uit mijn hoofd en de golven van deze zee compenseerde alles wat ik gemist had. Wat was dit tof! Ik zag de golven aankomen en soms leek het of ze over de boot heen zouden komen. Maar met de 2x 200 pk motoren vaarden we door alle golven heen.

Het 3e eiland was een soort bounty eiland. Hier werd nog maar eens bevestigd hoe erg ik verwend was met de malediven. Iedereen vond het prachtig en tuurlijk vond ik het ook mooi. Maar ja niks kon tegen de witte stranden van de malediven op.
Ik heb hier lekker wat gekletst met een familie uit Schotland. Dat waren de enige anderen die ook engels konden.

Daarna gingen we naar het laatste eiland waar wij niet als toeristen het eiland op zouden gaan, maar andere toeristen onze boot zouden bezoeken. Apen! 3 apen klommen de boot op en waren super schattig. 1 aap had ook een baby bij zich en ze aten zich vol aan het fruit wat het bootpersoneel bij zich hadden. Ik kon ze aaien en toen ze de boot af moesten klommen ze min of meer over mijn schoot heen. Dat was cool.

Na de boottrip vond ik dat ik een massage verdiend had. En ik nam er het goed van 2.5 uur relaxing. De golven hadden aardig op mijn rug geslagen en het beklimmen van de grot hadden mijn benen totaal uitgeschakeld. Het was heerlijk ik ben wel achter iets gekomen wat ik liever voor mijzelf houd maar zelfs de massage heeft geholpen in meerdere opzichten. Ook kreeg ik een gezicht massage. Er werden allemaal lekkere spulletjes op mijn gezicht gesmeerd, inclusief verse komkommer en masker! Ja ik heb een baby huidje.

Net wat gegeten met hostel genoten. Dat was wel gezellig opzich. Nu ga ik een stukje film kijken en denk ik op tijd naar bed.

Morgen om 12.30 uur terug varen naar tante. Zin in!

Liefs

1. Sharina:
    2 oktober 2016
    HALLO SCHAT,ALLES GOED MET JULLIE? WAAR BEN JE NU, GEEF EVEN EEN BERICHTJE, DANK JE WEL DIKKE KUS XXXXXXXXXXXXXXXXXX