2.1 Waarom zit ik altijd opgesloten in de wc

19 september 2016 - Düsseldorf, Duitsland

Vannochtend heb ik overleefd. De stap zetten was erg lastig. Toen ik in de trein zat werd ik al iets rustiger. Toch bleef het spannend met ups en downs. Na het inchecken van mijn bagage en met het wachten op het vliegtuig voelde ik wel een brok in mijn keel, ook nu ik in het vliegtuig zit. Het is een afsluiting van een moeilijke periode en een start van een nieuwe. Toen ik al in de gordels zat en ze bijna gingen vertrekken moest ik natuurlijk heel heel nodig plassen. Het duurde en het duurde maar voordat we weg zouden gaan. Dus uiteindelijk over mijn Duitse buren heen geklommen en ik mocht nog snel gaan. In de wc hoorde ik dat het nog 10 tot 15 minuten zou duren voordat we zouden vertrekken. Dit kwam omdat er een bagagekar vast zat. Ofzoiets. Dus lekker rustig plassen. Ik ben klaar met rustig plassen en jahoor wil ik de deur open maken. Zit het slot vast. Gaat niet meer open. Dus ik rammen aan dat slot en kloppen. Ik hoorde een meneer aan de andere kant en die ging gelukkig een stewardess halen. Pfieww ik was weer bevrijd. Als iets een paniek situatie had moeten zijn was dit het. Maar ik bleef rustig. En daar was ik blij om. Ik dacht desnoods blijf ik wel op deze wc, daar is meer ruimte dan op mijn stoel. Maar ik werd bevrijd en zit dan ook weer op mijn stoel aan het raam. Ik heb een beetje veel water gedronken dus mijn Duitse buurtjes zullen niet blij worden van mij. Maarja schijten aan hun. Ga niet met hun op vakantie.