3.3 Door weer en wind

22 september 2016 - Tambon Nong Thale, Thailand

Na weinig slaap werd ik om half 9 door mijn tante wakker gemaakt. In eerste instantie moe en met de gedachte waarom. En in tweede instantie ah gelukkig misschien zorgt dat ervoor dat ik vanavond wel kan slapen. We gingen naar de stad even rond wandelen en mijn tante had een aantal dingen te doen. We gingen lekker een ijsje eten zoals te zien is op de foto. Ja ze hebben hier zo'n Amerikaans ijsjes restaurant. Geweldig de beste manier om te kijken of ik zonder paniek in een restaurant kan eten, want ik ben dol op ijsjes. Het ging tot dan toe erg goed met mij. Vooral na de nacht er voor en met een aantal expedities in het vooruitzicht. Onder het ijsje eten kwam zo'n heel verdrietig nummer van adel op. Ik merkte dat dit weer zorgde voor een naar gevoel in mijn buik en misselijkheid. Gelukkig had ik nog maar 2 happen ijs te gaan en die werkte ik dan ook snel naar binnen. Het is puur de gedachte aan de angst die het weer laat op komen.

Ik kan echt super erg genieten van de ritjes achter op de scooter. Je ziet veel mooie natuur en apparte plekjes. En kan lekker genieten. Het gevoel was snel weer weg, want wat is er veel te zien in het centrum. Zo veel ondefinieerbaar eten en grappige tentjes. Ik heb zo'n heerlijke hippie broek gekocht met olifanten er op voor 150 bath (omgerekend ongeveer 3 euro). Hij zit heerlijk dus word er snel nog meer kopen.

Daarna gingen we naar huis en uiteraard begon het weer te stort regenen. Als ingeburgerde thai rij je dan in je Poncho op de scooter (zoals oma altijd zei op wintersport: maakt niet uit hoe je er uit ziet, als je het maar warm hebt. In dit geval droog). Nadat ik toch even in slaap was gevallen toen we thuis waren, zijn we naar de markt gegaan. Ook dit was op het gebied van voedsel een cultuurshock. Nee de kip ligt hier niet in de koeling. De stukken vlees worden bijna voor je neus geslacht. De vis ruikt hier niet als de visboer (Kim jou had ik hier een dag of 2 dagen achter kunnen laten, om al het ondefinieerbare voedsel te proeven). We hebben daar de mosselen gehaald die 2 keer zo groot zijn als in Nederland. En een beetje een blauw groene kleur hebben. Op de markt ruik je soms een hele vieze vreemde geur en dat blijkt dorian fruit te zijn. Ja hier gaan we zeker een keer terug om als avond eten van alles te proeven.

De mosselen werden klaar gemaakt in de bar. Ze waren overheerlijk. De vriend van tante had er een sausje bij gemaakt. Ik zag de peper zaadjes zitten. Maar alles proeven natuurlijk. Het eindigde bij mij met een heel rood hoofd, tranen in mijn ogen en lachende mensen om me heen. Zo iets pittigs heb ik nog nooit gegeten. Het was verder heel gezellig in de bar en iedereen at gezellig mee. Ik heb 2 Amerikaanse vrienden van tante ontmoet die super aardig waren. En wat blijkt mijn engels is aardig goed. Althans dat denk ik. Door de pokemon serie in het engels te kijken heb ik denk ik ook aardig wat bij geleerd. Ik ga nu lekker slapen. Morgen is het vroeg dag, want we gaan naar een Nederlandse vriendin van tante. Slaap lekker iedereen.
Liefs